top of page

ARCHIEF: 

Dislokatie

De Weg naar de Lindelaan lijdt aan dislokatie. Tot haar grote spijt woont de ene helft in de Hofstad, en de andere in de Hoofdstad. Voor de laatste redactievergadering van het jaar, moest Louloudia dus naar Den Haag. Met de trein.

Op station Duivendrecht haal ik mijn kortingskaartje uit de NS automaat. Gelukkig ontdek ik op tijd dat er Deventer op het kaartje staat, en geen Den Haag. Verkeerd getoetst.

De NS heeft in dergelijke gevallen gelukkig een ruimhartig omruilbeleid. Ik ga snel naar het kantoortje NS Tickets & Service. Ik weet de weg, ik maak wel vaker zo'n foutje.

In het kantoortje zit een vriendelijk meisje achter de balie. Ze wil best haat mobiele telefoongesprek onderbreken voor mijn probleem. Maar kaartjes omruilen kan ze helaas niet, daarvoor moet ik naar het NS servicekantoortje op Station WTC.

"Maar júllie zijn toch ook een Tickets & Service loket? " Ik wilde snel naar Den Haag, niet naar Amsterdam Zuid.

"Nee mevrouw," het meisje haalt nu zelfs haar lolly uit haar mond. "Nee, met de ingang van de nieuwe dienstregeling zijn we alleen nog Tickets.”

Tags:

bottom of page